Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

 
Advanced search

607.230 Posts in 16.861 Topics- by 43.998 Members - Latest Member: Robertleary
Elex Online ForumBuku, Software, & MajalahBooks Review (Moderators: BY Eko Sulistiono, smartie, camolatte)The Kane Chronicles Series - Rick Riordan
Pages: [1] 2 3  All   Go Down
Print
Share this topic on FacebookShare this topic on GoogleShare this topic on TwitterShare this topic on Yahoo
Author Topic: The Kane Chronicles Series - Rick Riordan  (Read 10658 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
angelina_chan
LX - Kidz
LX - Senior
*

Reputation: 6
Offline Offline

Gender: Female
Posts: 1.532


Awards
« on: April 19, 2010, 06:25:48 pm »


The Red Pyramid
(The Kane Chronicles, Book 1)
Sinopsis : Since their motherís death, Carter and Sadie have become near strangers. While Sadie has lived with her grandparents in London, her brother has traveled the world with their father, the brilliant Egyptologist, Dr. Julius Kane.

One night, Dr. Kane brings the siblings together for a "research experiment" at the British Museum, where he hopes to set things right for his family. Instead, he unleashes the Egyptian god Set, who banishes him to oblivion and forces the children to flee for their lives.

Soon, Sadie and Carter discover that the gods of Egypt are waking, and the worst of them--Set--has his sights on the Kanes. To stop him, the siblings embark on a dangerous journey across the globe--a quest that brings them ever closer to the truth about their family, and their links to a secret order that has existed since the time of the pharaohs.

(credit : amazon.com)

Terbit : 4 Mei 2010
Logged
sache
skyshader
LX - Frenzy
******

Reputation: 29
Offline Offline

Gender: Female
Posts: 8.117


The Golden Lily


WWW Awards
« Reply #1 on: April 19, 2010, 06:50:36 pm »

nah... karena gue baik hati dan tidak sombong serta berbakti pada nusa dan bangsa, *alah timpuk * jadi gue 'memberikan' pencerahan pada manusia-manusia di topik ini. angel

ini preview chapter pertamanya.
Logged

nekochibi
LX - Member
***

Reputation: 2
Offline Offline

Gender: Female
Posts: 707

Learn.. Learn.. Learn...


Awards
« Reply #2 on: April 20, 2010, 03:56:11 pm »

Karena penulisnya Rick Riordan, sepertu nya masih sekitar mitologi ya? mikir Recommend nih. Tapi yang ini Mesir.

Tangga; 4 Mei itu terbit versi Bahasa Inggris kan? Versi Bahasa Indonesia pasti masih lama =_=
Logged

sache
skyshader
LX - Frenzy
******

Reputation: 29
Offline Offline

Gender: Female
Posts: 8.117


The Golden Lily


WWW Awards
« Reply #3 on: April 20, 2010, 04:02:29 pm »

Yoi. Itu juga mending ada penerbit yang mau terjemahin di indonesia. Kalau iya, gue harap gramedia atau Matahati. Soalnya itu yang paling bagus terjemahannya.
Logged

nekochibi
LX - Member
***

Reputation: 2
Offline Offline

Gender: Female
Posts: 707

Learn.. Learn.. Learn...


Awards
« Reply #4 on: April 20, 2010, 04:09:38 pm »

Amin. doa

Mudah mudahan GPU atau matahati ya. Selain terjemahan bagus, kualitas kertas nya juga lebih oke. Terus, jarang dapat yang rusak. Grin
Logged

sache
skyshader
LX - Frenzy
******

Reputation: 29
Offline Offline

Gender: Female
Posts: 8.117


The Golden Lily


WWW Awards
« Reply #5 on: April 20, 2010, 04:16:34 pm »

Iya, mengingat gue ada masalah parah dengan penerbit ***** yang meskipun diganti bukunya, tetep aja bikin kesel. Mana terjemahan dan covernya jelek banget lagi.
*no offense*

ntar kalau buku ini keluar harus langsung baca! Soalnya gue lagi butuh ketawa sih. Grin
namanya Rick Riordan pasti lucu!
Logged

mia catty
LX - Member
***

Reputation: 0
Offline Offline

Gender: Female
Posts: 431



Awards
« Reply #6 on: April 20, 2010, 05:42:46 pm »

another from rick riordan?
spertiny menarik tapi pasti lama banget terbit d indo ya???
only can wait and see
Logged
sache
skyshader
LX - Frenzy
******

Reputation: 29
Offline Offline

Gender: Female
Posts: 8.117


The Golden Lily


WWW Awards
« Reply #7 on: June 17, 2010, 01:41:04 pm »

gue udah baca!!! sumpah, novelnya bener-bener gaya Riordan banget! humornya lebih dewasa, kira-kira untuk anak umur 12 tahunan lah (kalau Percy Jackson kan anak 9 tahunan banget!), terus cerita yang hampir mirip juga dengan Percy Jackson tapi nggak tahu kenapa gue lebih suka novel yang ini! biggrin

(click to show/hide)
Logged

miya_poenya
LX - Babes


Reputation: 0
Offline Offline

Posts: 8


Awards
« Reply #8 on: June 28, 2010, 09:44:51 am »

gue udah baca!!! sumpah, novelnya bener-bener gaya Riordan banget! humornya lebih dewasa, kira-kira untuk anak umur 12 tahunan lah (kalau Percy Jackson kan anak 9 tahunan banget!), terus cerita yang hampir mirip juga dengan Percy Jackson tapi nggak tahu kenapa gue lebih suka novel yang ini! biggrin

(click to show/hide)
gue udah baca!!! sumpah, novelnya bener-bener gaya Riordan banget! humornya lebih dewasa, kira-kira untuk anak umur 12 tahunan lah (kalau Percy Jackson kan anak 9 tahunan banget!), terus cerita yang hampir mirip juga dengan Percy Jackson tapi nggak tahu kenapa gue lebih suka novel yang ini! biggrin

(click to show/hide)

sache...boleh minta ga ebooknya...^_^...
jadi penasaran euy
Logged
eq.mholl
LX - Member
***

Reputation: 2
Offline Offline

Gender: Female
Posts: 640


Awards
« Reply #9 on: June 28, 2010, 09:55:18 am »

kaya'nya bakal lama neh terbitnya di Indo
semoga ajah GPU segera bergerak untuk mendapatkan lisensinya  doa
Logged

As long as you call for me..
No matter where you are..
I'll come to your side..
Pages: [1] 2 3  All   Go Up
Print
Jump to: